tisdag 16 juni 2009

En helt vanlig tisdag...

Claes skjutsade Alva till dagis imorse så då behövde jag inte gå upp. Skönt! Oscar och jag låg i sängen ända till 11. Det behövde jag! Inte för att jag sov, men jag fick ialla fall vila och ta det lungt. Sen väckte jag Elin och lade Oscar där medans jag gick ner och stoppade i lite tvätt, plockade ur och i diskmaskinen och gjorde frukost. Sen gick jag upp och städade Alvas rum. Det tog tid, men till slut så såg det ok ut! Elin tog en promenad med en kompis ner till centrum. Efter många försök så fick jag tag på kvinnan som är förskoleansvarig i Bollstanäs, men hon kunde inte heller reglerna för betalningen så hon skulle ringa kommunen och fråga. Men hon trodde att eftersom Alva har gått 2 veckor i juni så måste vi betala för hela sommaren... Hoppas att det inte är så för då måste jag bråka. Och jag har varken ork eller lust med det. Men eftersom det inte är någon som kan tala om hur man ska göra, hur ska man då veta det??? Hur som så gick Alva sista dagen på dagis idag. Nu ska hon inte dit förrens den 1 sep. När vi kom hem så tog vi Albin med oss och gick ner till lekparken. Sen gick vi hem och så lagade jag mat. Det blev kokt potatis och köttfärsbiffar med spiakummin och myntayoghurt. Det var gott och till och med Alva åt två portioner! Nu har jag precis kommit hem efter att ha varit och handlat och hämtat Elin på träningen. Elin har en kompis som ska sova här. Alva ligger i sin säng och ska sova, men gör allt för att inte somna och Claes leker "para ihop strumpor".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar