måndag 22 juni 2009

Nu har sommaren kommit....förhoppningsvis

Idag har det varit varmt och skönt!!! Och prognosen säger att det ska bli varmare under veckan.
Planen är att åka in till stan på ons och leta hatt till mig. Vi ska på bröllop nästa helg där det är tema hatt.
Idag har Therese och Jonas varit här och fikat och hälsat på Oscar. De hade jättefina kläder med sig till honom. Tiden bara flög iväg idag och jag har inte fått något gjort. Oscar har varit på mig hela dan. Jag har inte fått lägga ner honom alls. Men nu sover han så nu har jag passat på att göra räkningarna. Det var inte så kul. Men nödvändigt.
Jag, Alva och Zara har varit och delat ut de sista kalasinbjudningarna. Så nu kommer vi inte undan... Om alla kommer blir de 15 5-åringar här på söndag. Jag blir trött bara jag tänker på det... Men det ska bli kul samtidigt.
Elin har åkt till Krille idag och ska vara där i 2 veckor. Usch, jag kommer att sakna henne.Men hon kommer ihelgen och firar sin syster :-)
i torsdags em åkte vi till Linköping och var där till sön em. Vi har haft jättemysigt. Vädret har varit fram och tillbaka, men barnen har badat massor och de flesta vuxna...
Vi var iväg och dansade runt en midsommarstång, åt sill, jordgubbar, grillade, sjöng snapsvisor och allt annat som man ska på midsommar.
Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag ringa och skälla på kommunen för att de inte kan informera sina anställda om vad som gäller. Jag har ingen lust att betala fullt för en dagisplats för hela sommaren för att de inte kunde reglerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar