onsdag 3 juni 2009

Sista lediga dan...

Imorgon börjar Claes att jobba igen. Det är inte så kul, jag har blivit van att ha honom hemma... Men det är ju inte så länge... Nu har snart Elin skolavslutning och Alva ska inte gå så länge till på dagis. Just nu är Oscar helt hysterisk. Han är inne hos Claes så jag har lite svårt att koncentrera mig. Jag vill ha avlastning så jag går in och lägger honom hos Claes, men när han börjar skrika så har jag så svårt att inte ta honom... Det gör ont i mig när han skriker, men vet ju inte vad det är. Vi har inte riktigt lärt oss hans skrik än. Idag har Claes, Oscar och jag varit inne i stan hela dan. Uppdraget var att jag skulle hitta nåt att ha på mig på bröllopet den 13:e juni. Men jag kom hem tomhänt. Lite småsaker fick jag köpt, men inget av det jag skulle... Jag provade en klänning och en topp, men bestämde mig snabbt för att jag får nog vara sjuk på bröllopet för min kropp kan inte ha några kläder just nu... På kvällen kom Peter över och övade lite boule med Claes och åt middag här. Det blev lax som vi grillade i grillpannan, färskpotatis, sparris och färsk lök. Mycket gott! Elin har varit sjuk mån och tis, men idag var hon i skolan igen och även på träning på kvällen. I måndags jobbade vi i trädgården, tvättade och fixade lite här hemma.. På kvällen åt vi spagetti carbonara. I tisdags var Alva ledig och Elin var ju sjuk så då var vi hemma hela familjen. Tjejerna pysslade lite på fm och sen åkte vi alla utom Elin till ica maxi och storhandlade. Till middag gjorde Claes en wok med nudlar och karré med teriyakisås. Det var jättegott! Nähä nu har Oscar lugnat ner sig och börjat skrika igen så nu ska jag nog gå och ta över så att Claes kan sova och jag kan koppla av lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar