söndag 31 maj 2009

Mors dag!

Fick sova länge imorse för Claes och Alva och hade avslutning på knytte. Men jag måste ha legat jättekonstigt för jag vaknade med nackspärr och det har bara blivit värre under dagen...
Jag tog barnen med mig och åkte över till mamma och pappa och tog en snabb kopp kaffe och sa hej då till Jonas. Det var dags för honom att åka hem till Spenien igen. Kändes soma tt han precis kom och att vi knappt hann träffas. Men han och Carmen planerar att komma till Sverige igen under sommaren.
Sen åkte vi hem och packade ihop lite saker. Vilket tog längre tid än jag trodde då Oscar först ville äta och sen kräktes han och sen villoe han inte ligga själv. Till slut var jag nästan klar och då kände jag att det var dags att byta blöja på Oscar. Då passade han på att kissa ner hela badrummet (jag är verkligen inte van vid små killar...) och bajsa ner handduken han låg på.... Till slut kom vi iväg till Anders och Birgitta. Vi hängde där vid poolen under em. Eller jag runt och de andra mest i. Vi blev kvar på middag :-)
När vi kom hem så fick jag presenter av mina barn. Jag fick en ny morgonrock och en scrubkräm. Tack så jättemycket!!!
Nu har vi fixat lite härhemmao ch så har tv:n lagt av, så vi tittar på en gammal dokumentär om Lars Winnerbäck. De visade bland annat från den konserten vi var och så i somras.
Igår var Oscar och jag på Maddes möhippa. Det var jättetrevligt. Vi var först hos Maddes granne och åt frukt och ost, sen åkte vi till Laisings där Madde fick lära sig en hel dans. Hon var jätteduktig!!! Vi blev väldigt ompade allihop, även hon som var instruktör. Sen åkte vi iväg och åt lunch. Vi satt på gräset vid vattnet och åt. Det var jättevarmt, men skönt. Sen åkte Oscar och jag hem. Jag var helt slut så jag satte mig på baksidan ett tag medans Claes åkte och handlade och förberedde maten. Vi grillade kyckling och grönsaker. Yasemin, Louis och Zara tog med sina köttbitar och åt dem hos oss. Så vi blev kvar ute på altanen till ganska sent.
I fredags gick vi upp tidigt och åkte till Uppsala och tittade när Elin tävlade i Ungdoms SM i trampolin. Tyvärr gjorde hon fel övningar i obligan och hoppade ut på det blå efter sista övningen i valfrian, så hon fick inte så jättebra placering. Men hon är ju inte så gammal så hon har många fler försök på sig. Och nu har hon ju gjort så många bra tävlingar på rad så det var väl dags att det inte skulle gå lika bra den här gången.
Det var jättekul att se dem tävla och jag var lite sugen på att stanna ett tag till men kände samtidigt att jag inte orkade. Oscar var vaken nästan hela tiden och jag såg på honom att han blev trött av allt ljud och alla människor som ville hälsa på honom.
På hemvägen åkte vi förbi Himlas outlet butik i Uppsala och shoppade en massa....
Alva åkte med mormor, morfar och Jonas hem från Uppsala så hon var hos dem. På em/kvällen åkte vi också dit och åt middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar