lördag 11 april 2009

Påsk!!!

En del av påskbuffén
Idag på påskafton har som som vanligt varit hos mina föräldrar. Mycket god mat blev det i år också, fast det inte skulle bli så mycket mat denna gång. Vi hade bara med oss lax och sparris och brorsan hade med sig sill, lax och dessert. Sen skulle mamma och pappa fixa några saker till. Jag tror att det till slut var över 30 olika rätter på bordet...
Igår var vi hos vänner på knytis. Jättetrevligt! Det brukar vara vi som har det, men vi kände att vi inte orkade i år... Vi började med att sitta ute i solen och grilla korv och barenen fick leka av sig, sen gick vi upp i deras lägenhet och fixade mat och åt och hade trevligt.

Tre söta påskkärringar!!!

I torsdags blev vi inbjudna till grannarna på middag. Så vi tog med förrätt (filodegsinbakad blåmögelost med parmaskinka) och så bjöd de på varmrätt (grillade lammkotletter med tillbehör) och dessert (tiramisu). Det var jättegott!!! Och jag som inte tror att jag gilalr lamm... Imorgon ska vi upp tidigt för vi ska iväg till Linköping på dop. Jag ska vara gudmor, eller fadder som det numera heter. Jag är det till min lillebror, men inte till någon annan så det ska bli jättekul! Jag ska läsa lite i kyrkan, men det var ett väldigt kort stycke så det ska nog gå bra! I förmiddags så satte jag mig och skulle göra ett fint kort till Molly, men eftersom mina händer inte riktigt fungerar som de ska så vet jag inte riktigt hur det blev... Nä nu ska jag försöka sova lite. Vi måste åka vid 08.00 imorgon bitti. Och inatt blev det inte mycket sömn. Först mådde jag jätteilla, sen kräktes Alva en massa och sen kunde jag inte somna om.... Men Alva somnade om och när hon vaknade så fick hon välling och sen var det full fart på henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar