lördag 18 april 2009

Vi har köpt barnvagn!!!!

I torsdags kvall och natt hade jag ordentligt ont och väldigt kraftiga sammandragningar. När jag låg vaken på natten fick jag lite smått panik och insåg att bebisen kan faktiskt komma ganska snart nu. Fast jag försöker fortfarande ställa in mig på att gå 2 veckor över tiden. Men eftersom jag inte blir smidigare direkt så sa jag till Claes på morgonnen att det var dags att gå upp på vinden snart. Så imorgon ska han få gå upp och hämta ner alla bebissaker så att jag kan gå igenom dem och börja tvätta. Då får jag också lite bättre koll på om det är något vi behöver köpa. Igår efter jobber skyndade jag hem och tokstädade i ca 1 timme innan Jenny, Ronnie och Molly kom hit. Claes handlade på vägen hem och kagade maten sen. Han gjorde spett av scampi och halloumi till förrätt och till varmrätt blev det grillad lax, sparris, citron- och saffranssås och pressad potatis och till efterrätt tog vi fram minimärängcup. Det var jättegott!!! Både jag, Jenny och Molly var/är jätteförkylda så det blev en tidig kväll. Jag fick också mycket sammandragningar på kvällen. Men jag tog några tabletter och gick och la mig så kändes det bättre. Idag skulle vi åka iväg och titta på vagnar, men då sa Alva när vi satt oss i bilen att vo skulle till mormor och morfar först- Varför? undrade vi. -Jo för att jag vill inte följa med er, jag vill leka med Måns. Så jag ringde mamma och det var ok, så vi släpte av henne där först och sen åkte vi in till stan och kollade. OCh vi kom faktiskt hem med en vagn!! Känns jätteskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar