onsdag 1 april 2009

VAB

Alva visar upp det fina kortet som Zara ska få till påsk!!!
Alva var hur pigg som helst när hon vaknade imorse. Så efter frukosten så tog vi en liten promenad (jag orkade inte mer..) och sen var hon ute på baksidan och lekte en stund.
När hon kom in så plockade jag fram pyssel och hon satte sig och gjorde jättefina påskkort.
Själv tog jag tag i projektet och började sortera kort... Ett evighetsjobb....
Tilll lunch värmde vi pastan från igår, Alva var inte så nöjd med det så hon fick youghurt istället. Sen bakade vi en mjuk pepparkaka. (Vi fuskade och använde en mix...)
Alva fikar med den nybakta kakan!!!
Medans den stod i ugnen så lekte Alva och jag började plocka isär köksfläkten. Usch, det var inte kul. Men välbehövligt!!!
Jag har diskat alla lösa delar, men måste ta tag i den fasta delen över spisen imorgon...
Sen trollade jag ihop lite middag. Det är inte lätt när det ekar i alla skåp. Men det blev ialla fall en lövbiffsgryta med lök och broccoli som jag smaksatte med grädde, kalvfond, soja och svartvinbärsgelé. Till det kokade jag ris. Det blev riktigt gott.
Nu på kvällen har jag varit nere i hallen. Det var flera tränare som inte kunde idag så de ringde igår och frågade. Det var kul!!! Det gick bra ibörjan men sen fick jag ganska mycket sammandragningar och ont i kroppen och nu känns det inget kul alls...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar