torsdag 16 april 2009

Torsdag

Just nu sitter jag i köket med datorn, en kaffekopp och massor med tidningar som kom med posten idag. Alva har nämligen tre kompisar uppe på rummet, så det blir en del spring dit upp. Plus att jag förstår vad jag har att göra när de har gått hem :-) Claes ska till Råsunda på fotboll ikväll, så det blir något väldigt lättlagat till mig och Alva idag. Jag ska se hur mycket av påsksakerna som jag får undan idag, det går inte så fort för mig att göra saker längre... Har fått lite kraftigare sammandragningar och är jätteförkyld. Igår började min vikarie på jobbet. Så jag tycker inte att jag får något gjort överhuvudtaget. OCh jag tycker inte heller att jag hinner lära/visa henne något. MEn det blir nog bra till slut... Det måste det!!! Igår när jag hämtade Alva på dagis så hade hon hittat några frön som hon ville plantera, så när vi kom hem så var det bara att plocka fram jord och krukor. I jordpåsen hade tre gigantiska humlor byggt bo. Så jag väckte nog dem när jag började gräva där... Till mikddag gjorde jag enchiladas med guacamole och sallad. Det var gott, jag har längtat efter det ett tag nu. I tisdags så gjorde jag vitlöksfisk till middag. Det har blivit en favorit härhemma. Det går supersnabbt och är jjättegott. Men Claes ifrågasatte hur jag vågade laga det när Elin inte var hemma :-) Här kommer en länk till receptet: http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=22754 På em i tisdags var det jättefint väder, så först var Alva och jag ut och cyklade (eller hon cyklade och jag halvsprang efter...) och sen satt vi på baksidan i solen med grannarna och fikade. Det var helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar