tisdag 14 april 2009

VAB igen!!!!

Natten mellan sön och mån vaknade vi återigen av att Alva kräktes. Sen hade hon diarré under hela fm. Men hon har varit pigg och lekt hela dagen, jag fattar ingenting. Hon har knappt varit sjuk alls under sina första 4,5 år, men den här våren har jag plockat ut åtskilliga vab-dagar. Men bara enstaka. Jag undrar vad som hänt???? Bara det inte fortsätter så här. Claes blir bara mer och mer förkyld och nu verkar det inte bättre än att han har smittat mig oxå.... Så vi snurvlar ikapp. Så igår hade vi en sån där riktigt lugn dag så vi inte gjorde någonting. Det var väldigt skönt och välbehövligt. Till middag provade jag ett nytt recept, en fläskfilégryta med bacon, svamp, cashewnötter och sås på bl a jordnötssmör. Det var jättegott tyckte jag. Alva var ju krasslig i magen så hon åt inte så mycket och Claes var så förkyld att han knappt kände någon smak... Idag så hade jag tänkt att ta semester och vila, men jag får vabba istället och underhålla Alva. Hon är frisk idag, men man ska ju vänta någon extra dag innan man lämnar dem till dagis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar