tisdag 31 mars 2009

Nya Nallar och onda öron...

Igår var det måndag och svårt att komma upp ur sängen som det brukar vara på måndagar... Kom inte till jobbet förrens 9, så det fick bli 2 yoggisar vid skrivbordet till lunch. Kanske inte så jättebra för en gravid kvinna... Men när jag hade hämtat Alva så värmde jag makaroner, köttbullar och korv till henne och Zara och själv tog jag en macka, medand jag förbereda min och Claes mat.
Sen var det dags för Bamsegympa. Jag har haft så mycket sammandragningar och ont nu så jag bytte inte ens om. Men jag var där och med hela tiden. Jag tog hand om de ledsna barnen idag...
När jag kom hem hade Claes skalat och satt på potatisen så vi åt den och pannbiffar med lök som jag hade gjort tidigare...
sen for jag iväg på möte med Elins klass. Vi är en grupp som ska fixa med brännbollscupen. Det var bara jag som varit med om det tidigare. De andra kom från skolor som inte varit med tidigare. Så jag tog på mig att skicka ut ett brev till resten av klassen. (Får försöka göra det imorgon)
Idag fyller farmor år!!! Jag h ittade tussilago på jobbet som jag plockade. Jag har plockat tussilago till henne på hennes födelsedag så länge jag kan minnas. Det är inte alltid lätt att hitta, men i år gick det bra!!! Plockade även några till pappa som har fått komma hem från sjukhuset idag!!! Vad skönt!
Hade tid hos MVC efter jobbet,SF måttet är nu 29 cm, så det såg bra ut (enligt min kurva). Hjärtljuden var också bra, men jag hade lite lågt blodtryck. Men å andra sidan mår jag inte så bra just nu. Hon tog inga prover idag för det var så kort inpå förra gången... Men jag skulle höra av mig om jag vill bli sjukskriven. Men jag tror att jag tar några komp.dagar och semester nu fram till den 15/4. Då kommer min vikarie som jag ska lära upp.
När jag kom ut från MVC så hade dagus ringt på min mobil. Alva hade ont i örat!!! Så jag åkte och hämtade henne och sen mamma. Vi skjutsade mamma till farmor så hon fick gratta henne. Alva och jag köpte glass och vinkade till farmor genom fönstret så att hon inte skulle smitta.
Alva somnade i bilen på vägen hem och klagade en del på örat. Jag gav henne alvedon så när Claes kom hem så studsade hon omkring här.
Vi kastade i oss pasta med tomat och skinksås och sen åkte vi till närakuten. Väl där hade Alva inte ont alls och doktorn såg bara att det var lite rött och irriterat. så han rekommenderade nässpray och högläge.
För ett tag sedan så grät hon i sömnen och höll sig på örat så hon fick en alvedon till. Hoppas att det inte blir värre...
Idag kom en ny katt till alva på posten tillsammans med några kamrater.. Hon fick katten och en hund. (Det var två djur till, men dem har vi lagt undan till ett senare tillfälle).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar