torsdag 28 maj 2009

Nyklippta tjejer!

Igår tog vi det ganska lungt på dagen. Claes jobbade ute i trädgården och jag var inne och matade och tvättade kläder (fattar inte hur mycket jag tvättar dessa dagar).
Vi hämtade Elin vid tre och åkte till Stinsen. Planen var att jag och Alva skulle till frissan, men de hade ingen tid att klippa och slinga mig. Så Claes gick med Alva och klippte henne medans jag gick i lite affärer. Jag köpte en fin body till Oscar och lite strumpor till Alva. Jag hittade inget till Elin så jag får ta med henne och shoppa lite. Hon är mycket svårare...
När Alva var klippt och fin så stannade vi och åt i Stinsen. Vi var på en grekisk restaurang. det var gott!!!
På kvällen var det fotboll, så Claes gick in till Louis och Yasemin kom hit och tittade på Grays. Det var trevligt! Det gör vi om :-)
Idag var det min tur att klippa och slinga. Jag hade fått en tid 11. Så vi gjorde oss iordning och stack iväg efter att ha matat Oscar. Claes gick i affärer medans jag satt ca 2 timmar hos frissan. Det gick jättebra och Oscar sov hela tiden. Men han vaknade ganska snart efter att jag var klar så vi satte iväg till amningsrummet och matade.
Sen åkte vi förbi Ica på hemvägen och handlade och hämtade ett paket från Ellos.
Elin kom efter skolan för att hämta lite kläder och blev kvar tills hon blev hämtad strax före 18. Hon skulle till Uppsala och träna inför SM imorgon.
Mamma, pappa och Jonas kom och hälsade på och fikade vid 16-tiden. Det var kul att träffa Jonas igen :-) Han stannar till på söndag. Så de ska följa med och titta på Elin imorgon och sen ska vi dit på middag på kvällen.

Jonas och Oscar

Till middag idag hade Claes och jag en liten sparrisfestival. Vi gjorde en sallad av grön sparris, halloumi, ruccola och pinje. Det var supergott!!! Det lär vi göra om. Sen kokade vi vit sparris och åt med hollandaise och lufttorkad skinka. Det var också väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar