måndag 18 maj 2009

Oscar!!!

Nu är han här!!!
Den 15 maj, kl 07.23 så föddes vår son. Han vägde 3535g och var 50 cm lång. Och naturligtvis är han världens finaste :-)
Jag skriver om förlossningen vid ett senare tillfälle...
Oscar 4 timmar gammal
Idag på em har tröttheten slagit till. Så jag är jättetrött just nu, men Oscar brukar ha sin vakenperiod nu så jag avvaktar lite innan jag gör mig iordning för natten.
Elin kom idag och stannar till på tor. Då åker hon till Herrljunga och tävlar. Men nu har vi ett par dagar med hela familjen samlad :-)
Vi fick komma hem från BB i lördags. Vi åkte och hämtade Alva som var hos mina föräldrar och sen åkte vi och åt lunch på Burger King. Då frågade Alva:
-Kan han BARA krypa?
Så då försökte vi förklara för henne att han kan inte ens krypa. Han kan ingenting...
Det var jättefint väder när vi kom hem så vi passade på att sitta i solen och dricka lite kaffe. Efter maten (färsk svensk potatis, rökt lax och sparris) så bjöd Claes granngubbarna på cigarr och konjak på baksidan medans jag och barnen tittade på Schlagern.
I söndags var vi allihop på 1-års kalas. Hampus fyller imorgon, men de hade kalas för honom i söndags. Det var utomhus på en äng, så vi hade Oscar med oss. Han låg i vagnen och sov mest hela tiden. Tidigare på morgonen hade Alva och Claes varit på knytte och sen var Alva på kalas hos en dagiskompis. Så när vi väl kom hem från kalaset så var vi ganska trötta.

Hampus 1 år!!!

Idag har Alva varit på dagis och Claes, jag och Oscar har varit på återbesök på BB. Han vägdes (3380 g) och de tittade på honom och tog PKU-test. Sen åkte vi ner till centrum och gick på banken och apoteket och sen till Lindex och shoppade lite till Oscar. Sen var jag svimfärdig så
Claes skjutsade hem mig och Oscar. Då kom Jessica och hälsade på. Efter ett tag kom Claes föräldrar en liten stund. Sen kom Sofie och Nicke. Claes lagade mat mitt i all kaos för Elin skulle iväg på träning. Jessica stannade och åt och sen fick hon skjutsa Elin till träningen. Claes bjöd på fläskytterfilé i tomatsalsa och ris. När vi hade ätit klart kom Jenni. Sen satt vi i soffan resten av kvällen.
Alva har nya kläder innan kalasen i söndags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar