torsdag 21 maj 2009

Röd torsdag!!!

Idag är det röd dag, men det märker vi inte av så mycket härhemma. Vi går ju bara hemma och såsar hur som helst.
Jag skjutsade iväg Elin imorse. Hon skulle till Herrljunga och tävla. Känns jättekonstigt att hon ska åka iväg. Det är första gången hon åker utan mig... Det jobbigaste var att hon inte mådde så bra. Hon hade ont i halsen och lite ont i huvudet. Hon sa imorse att det kändes bättre. Jag har pratat med henne nu ikväll och hon sa att det var lite bättre nu, men när hon tränade så var hon skakig och konstig i benen. Nu skulle hon försöka sova ordentligt inatt och känna efter imorgon bitti. Det är dmt tävlingar på fm och trampolin på em. Jag håller tummarna föra tt hon mår bättre imorgon.
Elin skriver packningslista inför Herrljunga resan
Resten av familjen har varit på Barnens Hus och Ica. Det tog lång tid innan vi kom iväg. Det skulle matas, duschas, kläs på, matas igen, byta blöjor, hitta något att klä på mig som passar hyfsat, packa ihop lite grejjer och så vidare. Jag hade nästan glömt bort hur det var... När vi kom hem var jag helt slut. Min kropp orkar ingenting just nu :-(
Mange, Jeanetta, Jennifer och Hampus kom och hälsade på. De hade paket med jättefina kläder till Oscar med sig och ett paket till Alva med Hello Kitty grejjer. Vi grillade hamburgare och åt glass. Claes gjorde iordning en hamburgare med extra allt på och tog en stor första tugga, då insåg han att han glömt att lägga köttet mellan hamburgarbrödet :-) (Vi är nog mer påverkade av sömnbristen än vad vi vill tro.)
Alva poserar i nya kitty-hårspännena
Natten till igår somnade Oscar inte förrens 05.00. Han var otröstlig under natten. Han ville ha bröstet, men när han fick mat så bara kaskadkräktes han upp allt.
Man är ju inte riktigt van att sova så lite... Claes körde Alva till dagis till 9 och sen åkte han in ett par timmar till jobbet medans Oscar och jag sov. Claes kom hem med lunch på em och sen var det dags att hämta Alva. På kvällen kom Anette in och frågade om vi ville komma över och äta grillad korv hos dem. Så vi gick över dit och åt och drack kaffe. Jätteskönt att slippa laga mat :-)

Bästa kompisar!!! Zara, Alva och Albin

De andra grannarna kom med en stor lasange häromdan så den åt vi till lunch idag. Jättegott! Tack Yasemin :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar