tisdag 10 februari 2009

Besök hos BM

Efter en ganska jobbig natt då jag vaknade ett par ggr av sammandragningar och toalettbesök så var det dags att pallra sig iväg till jobbet. Bilen funkade fint!!! Lunchen idag bestod av ett par yoggisar och en banan vid skrivbordet, vet inte om jag fick med från alla bitarna ur kostcirkeln där, men... Klockan 14.30 hade jag tid hos barnmorskan för att kolla upp mitt dåliga hb. Idag var det på 117!!! Och det är klart godkännt! Så nu ska jag bara äta järntabletterna 1 ggr per dag, två tabletter vissa dagar. Alla andra mått var jättebra! Magen växer som den ska, följer sin egen kurva under "normal"kurvan, men det gjorde den med Elin och Alva oxå. BM skickade idag iväg en remiss på UL för att kolla om moderkakan har flyttat sig. Så jag ska få en kallelse om ca 1 mån. Jag berättade för henne om mina sammandragningar så jag fick en läkartid om 2 veckor. Blir det värre innan dess så får jag åka in till akuten. Idag är första dagen som jag verkligen kännt mig gravid. Tung, klumpig, ont, grinig... Det var inge kul att gå och handla mat. Tur att jag bestämmt vad jag skulle laga för mat. När jag kom hem så lurade jag ut Alva att leka på baksidan med Zara en stund, sen gick vi allihop in till Anette och Albin. Barnen lekte och vi vuxna drack kaffe och försökte prata med varandra i sorlet. Just nu är Claes på ovanvåningen och stryker och tittar till Alva som ligger i badet. Själv ska jag sitta här en liten stund till innan jag ska gå upp och titta på tv. Mästarnas mästare!!! Idag har vi ätit gratinerad blomkål, det var jättegott, så nu har jag ätit alldeles för mycket och mår illa istället. Imorgon kommer Elin, hon har varit kvar hos sin pappa ett par extra dagar och det känns, jag saknart henne jättemycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar