söndag 15 februari 2009

Familjehelg

I fredags tog jag med båda tjejerna och åkte och klippte dem efter skola och dagis. De blev jättefina! Sen åkte vi hem och började med maten. Det blev vitlöksfisk med pinje och pressad potatis. Vi har provat att göra den ett par gånger och alla, både barn och vuxna tycker att det är jättegott. Så denna gång gjode jag enligt receptet till 6 port. och allt var slut när vi ätit upp... Efter maten gick jag och la mig en timme för att jag skulle orka med.... Innan vi slog oss ner i tv-soffan så åt vi marängswiss. (Jag har varit sugen på chokladsås i flera dagar...) Sen satte Claes och jag oss i soffan och tittade på På spåret, medans tjejerna tittade på Let´s dance. Vid 21.30 var jag så trött så jag orkade inte hålla upp ögonen längre. På lördags morgonen gick Claes upp och åkte skridskor i en timme. Blir lite avis att han orkar, jag skulle så gärna vilja komma ut och motionera, men jag vet att jag inte orkar så mycket som jag tror. Jag får ju ont på en gång... När alla tjejer och Claes var fädiga så åkte vi till Vällingby centrum. Tjejerna skulle gå på bio. De såg Disco-daggarna. ELin vill gärna se den, men det är en tecknad barnfilm, så då är det ju alltid bra att ha syrran med som täckmantel... De var ialla fall väldigt nöjda både två efter bion. Claes och jag gick omkring och tittade lite i affärer under tiden. Men jag bestämde att jag ska åka dit igen när bebisen har kommit. Det var jättefint, men jag orkade inte riktigt igår. (Lägger in ett foto på Elin när hon fixat till sig innan bion. Nyklippt och fin!!!) På vägen hem så åkte vi förbi Babyproffsen och hämtade en låda med gratisprover och brochyrer. Vi passade även på att ta en massa brochyrer på vagnar. Vi har just insett att det bara är 3 månader kvar och kanske dags att börja titta på bebissaker! På kvällen tände vi en brasa och en massa värmeljus och tog en drink med tilltugg innan middagen. Då fick tjejerna också ett varsitt litet Alla Hjärtans Dag paket (Claes och jag hade bestämt att vi skulle hoppa över att köpa till varandra i år). Sen åt vi raclette. Det var jättegott, men man blev nästan för mätt. Klockan åtta bänkade vi oss framför tv:n och tittade på melodifestivalen. Vi var nog ganska nöjda med resultatet den här gången. Sen var jag så trött igen att jag gick och lade mig vid 10-tiden igen. (Graviditeten påverkar nog mig mer än vad jag tror.) Idag sov jag ända till strax efter 10. Skönt! Och jag har sovit nästan hela natten, inte så mycket kramper och sammandragningar. Alva och Claes var på knytte imorse och Elin sov så det var nog därför jag kunde sova så länge. Nu ska jag plocka lite härhemma, sen ska vi till Claes föräldrar och fika och jag har sagt att vi ska ta med oss fikabröd. Har varit sugen på bakelser ett tag (jag tycker inte ens om bakelser).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar