fredag 27 februari 2009

Nu är det helg igen!

Molly (och Alvas fingrar...)

Det var ett par dagar sen jag skrev nu, men det beror på att jag har varit i Linköping!
I tisdags morse var jag hos läkaren som kollade så att mina sammandragningar var som de skulle. Det var ingen fara nu för något så jag fick bricanyl utskriven som jag ska ta mot sammandragningarna.
Åkte direkt därifrån till Öppna förskolan dit Elin och Alva gått med grannarna (tack!) för att titta på "Tant Klaver". Vi var kvar en stund sen och åt semlor och barnen lekte lite. Sen gick vi hem och fixade lunch och packade. Vid 14-tiden så kom vi iväg till Linköping. Det gick jättebra att köra dit! Jenny, Wilma och Molly var hemma när vi kom hem och efter en stund kom Ronnie. Vi åt mat och sen drog Jenny och jag iväg och skulle leta semlor. Vi åkte till slut till Ica Maxi, då kom vi på att bokrean hade ju precis startat. Så det blev ganska dyra semlor till slut :-)
I onsdags var vi in i stan i Linköping och tittade när Jenny provade brudklänningar. Hon (vi) hittade två favoriter. Hon var jättefin i båda två, men de var helt olika stilar. Jag ska vara tärna på deras bröllop i aug. Det ska bli superkul!!!
På kvällen var vi iväg och bowlade. Elin vann första omgången och Alva tyckte att det var jättekul att spela så det lär vi få göra fler gånger!

Elin, Wilma, Alva och Jenny i soffan i bowlinghallen

I torsdags skulle vi åka in till stan igen, men Molly hade haft feber på natten och fick det igen under fm, så vi stannade kvar i huset. Vi tog en promenad och bara hängde hemma. Sen påböärjade vi resan hemåt vid 16.30. Vid 18-tiden sa tjejerna att de var hungriga och Elin ville inte äta på McDonals. Vi tog första avfarten som var en vägkrog. Men den var så sunkig så vi åkte vidare och sen fanns det bara McD att välja på när vi närmade oss Stockholm. Så till slut gav vi upp och åt där ialla fall...
Idag har jag jobbat igen. Snacka om att man får ta igen att man har varit ledig ett par dagar och då har vi ändå ganska lungt just nu... Satt kvar till halv tre och sen hämtade jag Alva och mamma och åkte och handlade. Pappa har feber så han orkade inte ta sig iväg. Nu på kvällen har vi ätit parmalindadkyckling i balsamvinägersås med klyftpotatis och parmesangratinerade rödbetor. Sen hade vi lite fredagsmys med popcorn och glass framför Så ska det låta.

Jag har skrivit ut lite regler att plugga på nu, då jag har kommit på att domarkursen jag ska på är nästa helg och jag har inte ens börjat plugga. Och jag har ju knappt dömt stil på flera år, för att inte tala om svårighet. Jag börjar redan bli nervös...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar