måndag 9 februari 2009

Måndagsmorgon...

Jaha, imorse var det verkligen måndag... Vaknade för sent och kände mig lite stressad. Claes gick ut före mig och Alva och då var han så snäll så att han startade min bil och skrapade den. Ljuvligt! Om det inte varit för att förardörren inte kunde stängas... Men det har jag ju varit med om förr och då brukar det funka efter ett tag. Men inte denna morgon. Så jag fick åka hela vägen till dagis med att hålla i dörren med ena armen (blev tungt efter ett tag, framförallt vid möte). Väl framme vid dagis så mixtrade jag lite och vips så fick jag igen dörren. Nöjd gick jag in och lämnade Alva, men när jag kom ut igen så fick jag inte upp bildörren. Efter ganska många försök så fick jag ge upp och hoppa in genom passagerardörren. Det var inte så lätt med en hyfsat stor mage ivägen... När jag kom fram till jobbet så trodde jag att bilen var varm, men icke! Det var bara att krångla sig ut genom passagerardörren igen. (Det märks att jag inte är gymnast längre...) Jag beklagade mig för vår vaktmästare som gjorde flera försök, men till slut lyckades få ordning på dörren. Tack Roffe!!! Måndagar brukar vara kaosiga på jobbet och idag var inget undantag och det var inte bättre av att jag inte varit där sen i tisdags. På vägen hem stannade jag och handlade och böt filmen jag hyrt till Alva (som var trasig). Sen hämtade jag en trött, gnällig, rödblommig tjej på dagis. Nu har Alva gått in och lekt med Zara och ska äta mat där innan jag hämtar dem. Gympan börjar om 30 min så det är dags för mig att gå och byta om. Efter gympan hoppas jag att Claes har hunnit hem och påbörjat middagen för kl. 19 ska jag på möte. Jag har handlat hem och lagt fram ett recept på tagliatelle med fläskfilé och citron. Måndagar är verkligen en rivstart på veckan!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar