torsdag 12 februari 2009

En vanlig torsdag

Idag har det inte hänt något speciellt. En ganska vanlig dag, helt enkelt. Men det är ganska skönt med sådana dagar också. Inte så mycket stress. Efter jobbet stannade jag och handlade, gud vad det är skönt att handla när man bestämt innan vad man ska äta, så man slipper planera i affären. Hämtade Alva, stoppade i en maskin tvätt (som jag glömt att hänga kom jag på nu...), plockade upp maten och plockade fram pyssel. Jag hade lovat tjejerna att vi skulle göra Alla hjärtans dag kort idag. Tjejerna var jätteduktiga och det blev många fina kort. Här bredvid ser ni några av dem. Jag avlägsnade mig efter ett tag och gick och lagade middag. Idag blev det sparrisoppa och toast. Det var mycket uppskattat av hela familjen och det bråkades om de sparrisbitar som jag inte hade mixat sönder...
Klockan 19 åkte jag iväg till dagis på föräldramöte och när jag kom hem vid strax efter nio, så sov Claes som en stock i Alvas säng. Det är farligt att söva barn :-) Nu har jag fått upp honom och fått ner Elin i säng, så nu ska väl hänga den där maskinen tvätt och sen gå och lägga mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar