måndag 23 februari 2009

Måndag

Elin och Måns
Vaknade av att Alva kom in vid 4.30 och frågade vart Måns var. Sen kom katten efter ca 20 min och så var det highlife i vår säng tills klockan ringde. Men jag har aldrig sett Alva klä på sig och borsta tänderna så fort förrut. Jag sa att hon skulle få leka med katten när hon var klar :-) Sen tog det mig ca 20 min att få fram bilen ur all snö och is. Den har stått hela helgen... Men efter mycket om och men kom jag iväg. Det var ganska mycket på jobbet idag. Jag ska ju vara ledig tis, ons och tor så jag kände att jag behövde fixa en del. Klockan tre hade jag tid hos bm. Hon lyssnade på fröets hjärtljud (lät bra) och mätte magen. Den hade inte riktigt vuxit som den skulle. Men det har jag ju hört förr... Sen frågade jag lite om bb och då sa hon att jag måste välja tills nästa gång jag kommer dit. Det är ju inte helt lätt. Jag har ju fött båda tjejerna på ks, så det vet jag är bra och känns tryggt. Men samtidigt så såg det så himla fint ut på bb sthlm när jag var och hälsade på Hampus. Men där är man inte garanterad någon plats. Så jag vet inte hur jag ska göra. Jag får läsa på lite och se sen... Jag fick oxå veta att nu sätter de igång en om man har gått 15 dagar över tiden. Det var skönt att höra. När jag väntade Alva var det 21 dagar och så länge vill jag inte gå. Jag vet ju att jag kommer att gå över denna gång oxå. Det vore ju konstigt annars. Nu ikväll har jag varit på barnledarträff hemma hos Sandra. Det var trevligt. Vi fick mat och pratade en hel del gympa, men också en hel del annat. Nu ska jag gå och lägga mig, jag har haft en hel del sammandragningar , både vanliga och onda, idag. Men jag ska till läkaren imorgon bitti så vi får väl se om han kan skriva ut någon medicin åt mig. (Hoppas att katten och Alva sover hela natten...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar