torsdag 19 mars 2009

Åh nej, magsjuka!!!

Tyckte nog att Alva var ovanligt gnällig och orklös igår när jag hade hämtat henne från dagis. Men så fort hon kom ut till kompisarna så var hon jättepigg... Sen ville hon inte äta nästan något till middag och var bara tjurig, så vi bestämde att hon skulle få vila och titta på film innan det var dags att sova. Efter ett tag hörde jag henne gråta, så jag sprang upp och då var hon redan inne på toaletten. Vi har varit uppe två gånger till inatt. Jag tycker så synd om henne. Och inget kan man göra... Idag kommer Claes hem och då är vi ialla fall två om hon inte blir bättre. Jag gillar inte att vara ensam med henne när hon är magsjuk. Det andra kan jag ta, men inte det här och inte nu... Nu har hon ialla fall tjatat sen 06.30 på att hon är törstig och vill gå ner. När vi väl kom ner så var hon så slut så hon orkade hon i alla fall inte sitta så hon fick gå upp och lägga sig och ta med sig vattnet. Men nu ett par timmar senare har hon nog fått i sig en klunk. nähä, nu ska jag se om hon kan sova en stund, det har inte blivit så mycket av det inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar