söndag 22 mars 2009

Ajaj, jag har brännt mig

Jag var dum nog att ta bort termometern ur köttet med fingrarna idag. Så nu sitter jag med tummen och pekfingret i en mugg med isbitar. Det är nu 2 timmar sedan, men ändå gör det skitont!!! Dessvärre är det vänster hand, så jag är helt handikappad. Men det går väl över snart... Lördag: Gick upp och läste igenom några trampolindokument som Therese hade skickat till mig. När det väl var gjort så gick jag ner och gjorde frukost och sen städade vi och fixade en del härhemma som vi sagt länge att vi ska göra. Kändes jätteskönt! Sen åkte vi till Coop och handlade och gick på systemet osv. Väl hemma igen hade vi ca 1 timme på oss innan vi skulle få gäster. Vi var ganska klara när Jenni och Robert kom. Först gjorde vi tempuragrönsaker med dipp och till det drack grabbarna japansk öl och vi tjejer alkoholfri "champange". Till varmrätt bjöd vi på sparrisrisotto och kycklingschnitzel med vitvinssmör och sallad. Till dessert gjorde vi hallonmousse. J & R hade med sig ett spel som vi spelade, det var kul. Jag tänker inte berätta vem som vann, mer än att jag var nära båda gångerna... Jag var jätteduktig och var vaken till strax efter ett!!! Söndag: Claes och Alva var på knytte imorse, så jag fick sova länge. När de kom hem så gjorde vi äggröra och bacon, och bestämde oss för att bara vara hemma idag. Så idag har vi fått ännu mer gjort. Efter ett visst antal timmars jobbande så fick jag jätteont i magen och fick gå och lägga mig en stund. Claes fick åka och handla och sen gjorde jag mat. Idag blev det helstekt fläskytterfilé med potatisgratäng och sås. Nu sitter vi och tittar på Robinson som vi spelade in igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar