lördag 14 mars 2009

Skönt med helg igen!!!

Fredagen var en helt ok dag! På jobbet var det tokmycket som vanligt. Min kollega som är hemma och är föräldraledig var där och hade med sig en kjol och ett par byxor som hon fått låna av mig när hon var gravid. Så nu har jag ett par byxor till som jag kan använda. Men inte så länge till för de satt ganska tight. De intervjuvade 5 personer för min tjänst. Lite läskigt, för nu känns det mycket verkligare att jag faktiskt ska vbara hemma så länge... Men ganska skönt samtidigt. Efter jobbet hämtade jag Alva på dagis och Elin och hennes kompis på skolan. Elin och hennes kompis skulle vara ensamma hemma så vi åkte och hyrde en film åt dem och handlade mat som de skulle laga själva. De valde att steka hamburgare. Det var två mycket nöjda tjejer jag lämnade här hemma. Det var första gången Elin fick vara själv hemma på det sättet. Jag, Alva och Claes åkte in till stan till några kompisar på middag. Det var jättetrevligt. God mat och trevligt sällskap! Vad mer kan man begära en fredagkväll. Tyvärr blev jag supertrött, men vi var inte hemma förrens kl 1 ialla fall. Claes har hickat hela natten och inte kunnat sova, så han har varit uppe och gått och vridit och vänt på sig. Vilket har inneburit att jag inte heller har sovit. Och så kom Alva in redan kl 7 imorse. Gäsp! Så nu ska jag gå ner och göra frukost och sen framåt fm så ska vi åka till Barkarby och titta lite på vagnar och se om jag hittar några byxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar