tisdag 17 mars 2009

Jobbiga dagar på jobbet!

Alva som Älva
Det har varit två riktigt hektiska dagar på jobbet. Alla är jättestressade och hanterar det på olika sätt. Ett sätt är tydligen att skälla på mig... Det är också några som är sjuka och det gör ju inte att folk blir lugnare. Hur som så har det i det stora hela gått väldigt bra dessa dagar. Imorgon är jag ledig, så då ska jag bara vara hemma. Alva ska vara på dagis mellan 9 och 14. Hon var ju ledig igår, så det går ingen nöd på henne och jag känner att jag verkligen behöver vila upp mig.
Igår var jag kvar en stund på jobbet och sen åkte jag till Mange och Jeanette och hämtade Alva och Jennifer. Vi åkte till McDonalds och åt mat. Det gick jättebra! Sen var det dags att åka till gympan. Det är fortfarande jättekul på gympan och om jag inte mår värre än nu så kommer jag att fortsätta ett tag till. Men jag måste erkänna att det är inte lika lätt att komma upp från golvet när vi suttit i ring :-)
Efter jobbet var jag hos barnmorskan. Allt såg bra ut. Men som vanligt hade inte magen vuxit som den skulle... Men jag ska ju på UL på fredag så de kollar väl då att allt är bra med fröet.
När vi kom hem från dagis idag så gick Alva över till Zara och var kvar där och lekte tills det var dags för middag. Det blev makaroner och korv idag. Sen var det bolibompa medans jag tvättade och diskade lite. Jag tittade även lite på bebiskläderna som Jeanette lämnade här, och jag har svårt att förstå att vi snart ska ha en sån liten härhemma.
Jag lade Alva vid åtta och nu tittar jag ikapp på Mästrnas mästare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar