onsdag 25 mars 2009

Redan onsdag

Oj, vad veckan har gått fort! Det är redan onsdag... I måndags var det gympa på em/kvällen. Det är så kul att se alla barnen utvecklas. Det går verkligen framåt. Ialla fall med vad de lär sig, kanske inte lika mycket på området att lyssna på oss vuxna och göra som vi säger :-) Alva fick mat hos grannan innan gympan (tack!) så vi andra väntade och åt spagetti och köttfärssås efter gympan. Igår åt vi tårta på jobbet som uppmuntran för att vi har haft så jobbiga veckor ett tag... Sen åkte jag hem och påbörjade maten, det blev Pad Thai. Alva tyckte att det var starkt, men gott! Så nästa gång kanske jag ska ha en kryddpåse till en dubbelsats nudlar och kyckling... Sen åkte jag iväg till Jenni på "kryddparty". Det var en kompis till jenni som är återförsäljare för Alpnaering som har kryddor och hudprodukter. Alla hade tackat nej i sista sekunden, så det var bara Jenni och jag. Men det var jättetrevligt och man blev sugen på att handla ganska mycket. MEn jag höll i mig och det blev "bara" köttbuljong och salladsmix. Men de är ganska dyra så det blev en slant ialla fall. Idag skulle vi ha åkt till banken, men Claes fastnade på jobbet, så då åkte jag till Plantagen istället. Jag hade nån idé om att göra nån fin våruppsättning i en kruka, men jag hittade ingenting av vad jag hade tänkt. Men jag lyckades ialla fall att köpa några krukväxter (som jag hoppas är lite våriga). Och ut gick jag ca 400 kr fattigare... Jag fattar inte att det är så dyrt med blommor. När jag hämtade Alva så hade jag "kvartsamtal" med en av hennes fröknar. Och allt var så bra så och hon är jätteduktig på ALLT. Så det var skönt! När vi öppnade dörren härhemma så luktade det jättegott. Elin och hennes komis hade bakat chokladmuffins! Så vi gick in och fikade, sen lekte de stora tjejerna med Alva och hennes kompis och jag passade på att förbereda maten. Idag blev det först gratinerad fransk löksoppa och sedan våfflor. Det var gott!!! Efter maten åkte jag med ner till hallen, där vi hade provbedömning för alla som ska tävla nästa helg. Det var kul och gick bra, men när jag kom hem så hade jag så mycket vatten i fötterna att det värkte ordentligt. Det är nog inte riktigt bra för mig att stå så länge... Men nu är det dags för sängen. Jag är jättetrött!!! Imorgon är jag ledig!!! Jippiiii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar