måndag 2 mars 2009

Blää för måndagar

Vaknade redan första gången klockan ringde imorse, men snozade i en timme... Så jag var sen redan från början. (Hade varit uppe ett antal ggr i natt pga av toabesök, kramper i bena, domningar i armarna och sammandragningar) Men efter mycket om och men så kom jag iväg och lämnade Alva på dagis, Elin hann med bussen och jag var på ganska bra humör :-) På jobbet har det varit ren kaos idag. Inget har gått min väg, men så är det vissa dagar... Jag hoppas att det löser sig imorgon. Satt kvar på jobbet till 14.30 och åkte direkt till dagis, sen hem och påbörjade maten i stort sett på en gång. Det är så måndagar eftersom vi måste äta innan gympan, och den börjar redan 17.15. (Alva funkar inte annars... och inte jag heller nuförtiden) Jag hade köpt Uncle Bens sötsura sås och stekte kyckling och grrönsaker och blandade i och serverade med ris till. Tänkte att det var lättlagat och kommer ihåg att jag gillade det förut. Men det var ingen höjdare. Det var absolut inget fel på det, men jag lär inte göra om det i första taget... Alva åt inne hos grannen. Sen bar det av till Bamsegympan. Idag var det kaosigt även där. Det märktes att det varit sportlov. De lyssnade inte, hade svårt att stå/sitta stilla och allmänt rörigt. Väl hemma har jag kastat Alva i badet och tagit en bricanyl mot sammandragningarna. Nu ska jag gå upp och tvätta håret på henne och sen ska vi fika lite. Claes är på Ikea och köper lite saker han glömde förra veckan. Han har nästan byggt ihop vår nya köksmöbel. Det blir jättebra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar