fredag 20 mars 2009

Har fått se bebisen idag!

Idag var vi på UL på KS, för att kolla så att moderkakan låg rätt och att bebisen växer som den ska. Allt såg bra ut!!! Moderkakan har flyttat sig uppåt så nu är det inga problem att föda som vanligt. Och bebisen väger idag 1974 gr och normalvikten var 1981 gr. Så så mycket mer normal kan man väl inte vara?! H*n blev lite sur och puttade på Ul-apparaten när sköterskan tryckte den mot magen :-) på jobbet var det hyfsat lungt idag, så jag fick en del som varit liggande länge gjort. Det kändes skönt att få börja ta i de högarna. Hoppas att jag kan göra mer av det nästa vecka så att jag senare kan börja förbereda för min vikarie. Claes har varit hemma och vab:at idag. Så han lämnade Alva hos min mamma när vi var på UL. När vi hämtade henne sen så åkte vi ner till centrum och skulle handla mat. Men vi hade inte bestämt innan vad vi skulle äta. Och jag hatar att gå i affären och bestämma. SÅ till slut fick Alva bestämma. Det gick jättebra! Det blev färska räkor (till Alva och Claes) och Chevrétoast (till mig) till förrätt och kokt potatis, kokt sparris och stekt torsk med limeaioli till varmrätt. Sen köpte vi glass som vi skulle ha till dessert, men vi var för mätte, så vi får väl ta det imorgon istället... Nu har vi tittat på Så ska det låta och Claes har byggt en koja till Alva som hon ska sova i. Så nu ska jag också gå och lägga mig. Jag fattar inte hur jag kan vara så här trött varje fredag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar