söndag 1 mars 2009

Tävlingssöndag

Idag ringde klockan tidigt och jag gick upp och dushade och tittade på Vasaloppsstarten! Sen satt jag lite för länge så vi fick ganska bråttom på slutet, men jag hann göra matsäck osv. Sen bar det av till Uppsala. Det var regionstävling i Fyrishov. Jag gick huvuddomare, det gick bra, men jag fick ganska mycket sammandragningar. Jag stod och gick från 9 till 14 och det är jag inte riktigt van vid...
Elin tävlade i DMT, men det gick inte så bra. Hon gjorde ett jättebra första hopp, men sen snublade hon på andra hoppet och då drog hon sig ur det sista. Det var synd! Men hon har flera chanser.
Annars gick det jättebra för klubben, vi plockade hem en massa medaljer!
När vi kom hem så somnade både Elin och jag av ren utmattning. Claes bjöd på middag idag. Han provade något nytt recept som han hittat. Det hette Grekisk pyttipanna och var marinerad kycklingfilé och fläskfilé som man lade i en form med potatis, grönsaker och fetaost och sen hade i ugnen tills det var klart. Till det serverade man en vitlökssås. Det var jättegott!
Nu har jag precis hjälpt Elin med en chokladansiktsmask. Den luktade ljuvligt!!! Så nu ligger hon i badet och myser.
Igår åkte vi till stinsen för att se om jag kunde få en klipptid. Och det fick jag! Så nu är jag nyklippt och nyslingad. Vet inte om jag blev så nöjd, men det brukar ju ta ett par dagar innan man vänjer sig. Efter Stinsen så åkte vi till svärföräldrarna och åt middag och tittade på melodifestivalen. Sen spelade vi kort och jag höll mig vaken ända till 00.30!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar