måndag 9 mars 2009

Riktigt tuff helg!

I fredags morse kom taxin 05.40 och hämtade mig, sen var det full fart hela dan. Vi hade 1 timmes lunch och 1 timmes middag. Vi höll på fram till 20.30. Då var man ganska slutkörd, men då var det bara att plugga, för första provet var på lör morgon. Fick reda på ganska tidigt att det inte alls räckte med att man gick kursen längre utan man var tvungen att ha en viss poäng för att få behålla licensen. De hade även ändrat så att det var inte uppdelat för svårigheten som det varit tidigare. Vilket innebar att jag skulle kunna döma serier på 17. 0 och även högre. Redan när jag hörde det så förstod jag att det skulle skita sig. Men jag gav aldrig upp, utan gjorde mitt bästa ändå. Hela lördagen och söndagen fram till 15 så varvade vi prov med lektioner. Jag tror aldrig att jag varit så slut i huvudet som efter denna helg.... + att jag haft ordentliga sammandragningar hela tiden. Men alla har varit otroligt snälla mot mig och det var länge sen jag skrattade/fnittrade så mycket som jag gjort i helgen. Så lite kul har det varit oxå... Det slutade ialla fall med att jag blev av med min trampolinlicens, men fick behålla dmt:n. Och jag är ändå ganska nöjd, med tanke på omständigheterna. Idag har det varit en sån dag som man bara vill glömma på jobbet. ALLT hade blivit fel! Det stod folk utan rum, det mesta strulade och det var skitmycket att göra. Men när jag gick hem så tror jag att alla var nöjda och glada. Imorgon ska jag börja dagen med medarbetarsamtal med min chef. Lite läskigt! Efter jobbet var det hämtning av barn, laga mat (spagetti och köttfärssås) och sen Bamsegympan. Efter gympan åkte vi tillkansliet och köpte bl a en ny joggingoverall till Elin. När vi kom hem så duschade Alva och sen fikade vi. Elin hade bakat chokladbollar. Det var jättegott tyckte vi alla. Har haft riktigt ont idag!!! Men det känns som att det blir lite bättre när jag tar bricanylen. Nu har jag lekt lite med min nya dator och tittat på Cityakuten så nu är det dags för sängen!!! Hoppas att resten av veckan blir lite bättre än hur den har börjat!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar