torsdag 5 mars 2009

Sjukhusbesök m.m.

I tisdags hade jag planerat dagen i minuter för att jag skulle få det att gå ihop. Och när jag kommer till jobbet på morgonen så visar det sig att mötet på em är framflyttat 30 min. Vilket omkullstjälpte alla mina planer... Men efter jobbet åkte jag snabbt till Ica och handlade, hämtade Alva. När jag var på ica hade mitt paket från Panduro kommit så jag passade på att hämta det. När jag kom hem sen så var ELin här. Vi öppnade Panduropaketet och sen var det dags att göra mat. Det blev tomatsoppa och quesedillas. Enkelt, snabbt och väldigt uppskattat. Jag var tvungen att säga stop efter ett tag för att det skulle räcka till Claes... När Claes kom hem så stack Elin och jag, det var mental träning nere i hallen. Det var jättebra!!! Och jag hoppas att alla tog åt sig av vad som sades. Efter det så skjutsade jag hem Elin till Krille och åkte hem och tittade på tv en stund. Hade ganska mycket sammandragningar under dagen... Onsdag: Sov jättedåligt hela natten. Vaknade varje gång jag skulle vända mig pg av ryggsmärtor, lite kramper i bena och sammandragningar... Som tur var kunde jag ta det lungt på morgonen, så Claes skjutsade Alva till dagis. Jag var inne på jobbet vid 9, men det var läskigt att köra för jag hade så starka och onda sammandragningar. På em hade vi personaldag, med en föreläsning om sömn. Det var jätteintressant! Men jag hade lika ont hela dagen och det hjälpte inte med bricanyl eller panodil. Som tur var hade Claes ett möte i Väsby så han kunde hämta Alva och då kunde jag göra klart lite saker så att jag kan vara ledig tor och fre. Tror jag behöver det. När jag kom hem gjorde vi spagetti carbonara och sen åkte Claes till ica maxi och storhandlade så att jag fick vila. Det hjälpte ingenting och efter ett tag så ringde jag in till ks och de tyckte att jag skulle komma in. Så när Alva somnat så bar Claes över henne till grannen och sen åkte vi. Men när jag väl kom in och fick CTG kopplat till magen så kom ingen sammandragning alls... Typiskt! Sen kom läkaren och tittade snabbt med UL och allt såg bra ut! Bebisen mår jättebra och jag ska bara ta det lungt. Det ska väl vara så här nu i 12 veckor... Jag som har ställt in mig på att jobba ialla fall fram till slutet på april. Men, men det kanske blir bättre. Vi var inte hemma förrens 1 i natt och vid strax före 3 så ringde grannen, då hade Alva vaknat och ville hem. Så jag har inte fått så mycket sömn inatt. Men jag kan ialla fall gå och lägga mig under dagen. Claes, stackaren, har åkt till jobbet. Hoppas att han orkar med... Idag är jag ialla fall ledig och ska ta det lungt. Försöka packa lite inför resan imorgon. Kom på att jag bara ska ha handbagage och då får man ju inte ha så mycket vätska, hur ska det gå med min necessär??? Det är väl sånt jag får fundera på under dagen. Alva är hemma idag så jag ska försöka hålla henne sysselsatt. Just nu har vi hittat hennes deg som inte lekt med på länge, och sen får jag väl plocka fram pärlor eller nåt. Själv ska jag ta en tablett och gå och lägga mig en stund nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar