söndag 29 mars 2009

Sommartid mitt i vintern!!!

Känns jättekonstigt att ställa om till sommartid när det fortfarande ligger snö på backen.... Nu har pappa blivit lovad att få bli opererad varje dag här, men inget har hänt. Men sista budet igår var att han skulle få tid 08.00 idag och än så länge har vi inte hört av honom så nu håller vi tummarna för att han är i operationssalen och att allt gått bra. Vi får väl höra nåt snart.... I fredags åkte jag direkt efter jobbet och hämtade mamma och sen åkte vi till dagis och hämtade Alva. När vi gick från dagis till bilen så vek sig min ena fot och föll handlöst ner i backen. Jag vet inte om det var jag, Alva eller mamma som blev mest rädd... Hur som så lyckades jag vrida mig så att jag inte hamnade på magen. Men jag skrapade upp mig lite här och var och fick rejält ont. Så på vägen till KS så stannade vi till hemma och plåstrade om mig... Sen åkte vi och köpte kinamat till pappa. Han hade inte fått äta sen midnatt eftersom han skulle vara redo för op. Efter ett par timmar hos pappa så åkte vi hem. På vägen stannade vi och h andlade och köpte pizza/pasta med oss hem. Mamma följde med hem och åt och sen skjutsade jag hem henne. Väl hemma tittade vi på Så ska det låta och sen var det sängdags. På lördags fm så åkte vi ner till centrum och skulle dela ut reklamblad om UVGK cup, med annonser som vi sålt. Jag hade så ont i kroppen och var helt slut så Alva och jag gick inne i centrum och Claes och Elin delade reklam. Efter ett tag kom de in i centrum och så gick vi allihop och åt lunch, sen delade de en sväng till. När vi kom hem sen så tog jag lite tabletter och värmde värmebältet och försökte vila lite, men det gick inget bra. Claes åkte och hämtade mamma, köpte mat åt pappa och skjutsade mamma till KS. Sen åkte han och handlade lite innan han åkte tillbaka till KS och gick upp och sa hej till pappa. Han hade sett ut att må ganska bra. Elin hade en kompis med sig hem efter reklamutdelningen och de bestämde att vi skulle äta fläskfilé med pommes och bea. Så det blev det. Till förrätt åt Claes och Alva räkor och vi andra vårrullar och till dessert hade jag gjort chokladmousse och hallon. Jag är så svullen nu att jag har svårt att ha koll på kroppen. Jag har blivit jättefumlig och har ut saker osv. Och ont och obehgligt är det.... Idag, söndag, ska jag bara vara hemma och ta det lungt. Hoppas att jag mår bättre sen så att jag orkar med en ny arbetsvecka... Idag har min bror namnsdag: Grattis Jonas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar